Friday, March 12, 2010

MAULIDUR RASUL-2010

MASJID KERIAH KAMPONG PAUH TERACHI 9Mac 2010-Sambutan Maulidur rasul pada tahun ini telah disambut dengan meriah sekali.Pada siang harinya orang-orang kampong telah mengadakan gotong royong membesihkan kawasan masjid dan sekitarnya.YB Samad- Adun Seri Menanti telah menyumbang seekor lembu untuk acara ini.

Pada sebelah petang penduduk kampong bergotong royong memasak lauk pauk seperti rendang lembu,masak lemak cili padi,sup gear box dan juga bubur kacang.
Selepas waktu Magrib acara maulid dimulakan dengan bacaan selawat beramai-ramai diketuai oleh Tuan Haji Maradzi (Nazir) dan Imam Tuan Haji Harun Bin Idris.Pihak Masjid Telah Menjemput Yang Berbahagia Ustaz Nasaruddin dari Yayasan Sofa-Rembau N.Sembilan.Intisari ceramah beliau ialah mengenai kepentingan meyambut maulidur rasul bagi membuktikan yang kita semua cinta pada Nabi Muhammad SAW.Beliau juga menyelar ada beberapa pendapat yang mengatakan maulidur rasul adalah bidaah.Itjmak ulamak Islam seluruh dunia berpedapat sambutan maulidur rasul dibenarkan oleh syarak.



Pukul 10.00 mlm ceramah selesai,Bilal Masjid En. Ali melafaz Iqamah untuk sembahyang Isyak yang diimamkan oleh Ustaz Nasaruddin.Selepas Sembahyang Isyak semua yang hadir dijemput menjamu selera .
Majlis ini telah selamat disempurnakan dengan jayanya dan selesai pada jam 11.00 malam.Pihak Masjid mengucapakan terima kasih kepada semua yang terlibat secara langsung ,mahu pun tidak langsung dalam usaha menjayakan majlis ini,semuga Allah SWT memberi ganjaran dan balasan amin……

No comments:

Post a Comment