Wednesday, September 8, 2010

10.9.2010 HARI RAYA

Selamat Hari Raya Idilfitri maaf zahir dan batin semuga kita semua dirahmati oleh Allah SWT dan diredhoi oleh ALLAH SWT amin...
1)ACARA MALAM RAYA 1
bertakbir dari rumah ke rumah,semua jemaah berkumpul di masjid sholat ishak,selepas itu akan dibahagikan beberapa kumpulan untuk bertakbir dari rumah ke rumah.

Kumpulan pertama diketuai oleh Hj Maradzi,kumpulan kedua diketuai ooleh Tn hj Harun,Kumpulan ketiga diketuai oleh Ustz Hashim dan Kumpulan ke empat dikeletuai oleh hjzulhjzakaria,Alahamdulilah semua berjalan dengan lancar ,acara tersebut selesai lebihkurang pukul 1 pagi,Semuga Allah terima amalan kita..amin
2)SHOLAT SUNAT HARI RAYA
8.45 pagi 10.9.2010 Jumaat ,Sholat sunat hari raya diimamkan oleh Tn Haji harun.Nazir masjid memberi pengumuman mengenai aktiviti masjid dan perkara lain.

Khutbah jumaat disampaikan oleh Ustaz Sufian yang merupakan imam muda masjid kampong pauh.



Selesai khutbah semua jemaah masjid bersalaman satu sama lain,bermaaf-maafan dan tahlil untuk arwah yang telah pergi diadakan,dipimpin oleh Tn Haji Maradzi dan doa dibacakan oleh Tn haji Harun.Selesai bertahlil semua kanak diberikan duit raya yang disumbangkan oleh Dato' Mohd Nor disampaikan oleh Imam sendiri.



SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI PENGURUSAN MASJID KAMPONG PAUH.



Masjid sama-sama kita kunjungi dan Agama kita junjung bersama..

No comments:

Post a Comment